Jaarverslag NKVV 2017-2018

September 2017
Seizoen 2017-2018 start met 3 heren teams en 3 damesteams.
NKVV 1 speelt 5de klasse onder leiding van trainer Johan Knol
NKVV 2 speelt onder leiding van Henk vd Weide
35+ zij spelen de vrijdagcompetitie 7 x 7 in een poule van 5
Dames 1 de samenwerking met CSVC en Germanicus blijft van kracht. Zij spelen 4de klasse
Dames 2 ook dit team is samengesteld met dames vanuit NKVV, CSVC en Germanicus.
Dames 3 zij spelen de vrijdagcompetitie 7×7 in een poule van 4

• De algemene ledenvergadering. Een jaarlijks terugkomend onderdeel. Tijdens deze vergadering worden de belangrijkste punten voor het nieuwe seizoen besproken en de financiële cijfers gedeeld met de aanwezige leden. Dit noem ik dan bij deze de “saaie” stof. Maar er was ook aandacht voor leuke mededelingen, het jubilaris van Ronny Vos met 25 jaar spelend lid en Anno Boer met 50 jaar actief bij de vereniging.
Daarnaast werden er verschillende personen bedankt voor hun inzet Er was een goede opkomst van 33 personen. Eens kijken of we er volgend jaar nog meer kunnen verwelkomen.
• De eerste werkzaamheden zijn gestart om de veldverlichting langs het tweede veld aan te leggen.
• De scheidsrechter cursus veldvoetbal is gestart met 13 deelnemers. De deelnemers zijn leden van Protos en NKVV.
• Eind september kregen we het verdrietige nieuws dat oud lid Johan Spang is overleden.

Oktober 2017
• Deze maand begint met mooi gebaar vanuit de ORN. Alle spelers van het 1ste elftal krijgen een nieuw tenue. Bedankt ORN. De heren lopen er weer prima verzorgd bij. Ook was dit de eerste officiële taak van onze nieuwe voorzitter Bennie Pol.
• Eind oktober ontvangt NKVV €441 namens de Rabobank Clubkas campagne. 42 leden hebben hun stem aan NKVV gegeven. Bedankt!
• Alle 13 deelnemers zijn geslaagd voor hun cursus scheidsrechter veldvoetbal. Gefeliciteerd!

November 2017
• De maand november begint goed voor het elftal heren 2 van NKVV. Dankzij de sponsor tegelzetbedrijf Dalerpeel van Klaas Okken, werden deze mannen ook allemaal in het nieuw gestoken. Prachtig, nu kunnen al onze heren netjes het veld op.
• NKVV is lange tijd bezig geweest met het realiseren van veldverlichting langs het 2e veld, vanaf september is er begonnen met de eerste graafwerkzaamheden en op 3 november 2017 werd de verlichting voor de eerste keer in gebruik genomen.

December 2017
• Winterstop. Op voetbalgebied is het even rustig rondom NKVV, maar in de kantine is er altijd wat te doen. Er wordt dan ook graag gebruik gemaakt van de dartborden die zijn geplaatst en van de aanwezige kaarten. NKVV is blij dat er ook in deze “rustige” maand plezier en vermaak is bij NKVV.
• Maar voor we 2017 kunnen afsluiten met elkaar krijgt NKVV het verdrietige nieuws te horen dat onze trouwe boekjesverkoper Koop Entjes is overleden. Een zeer betrokken persoon bij onze vereniging die gemist gaat worden.

Januari 2018
• De 38ste krentenstoettoernooi, een inmiddels bekent en gezellig toernooi voor alle seniorenspelers en de JO-19 en JO-17. Met aansluitend …. Vaste prik…. De nieuwjaarsreceptie bij NKVV.
• Johan Knol is dit jaar met spanning begonnen, maar deze spanning konden we snel wegnemen bij hem, zijn contract wordt met een jaar verlengd.

Februari 2018
• We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, maar NKVV kan niet bestaan zonder haar vrijwilligers. Iedereen die zich op zijn/haar inzet voor NKVV is een gewaardeerd persoon binnen NKVV. Alle vrijwilligers worden bedankt tijdens de jaarlijkse vrijwilligersavond.
• Het laatste weekend van februari staat in het teken van darten. In de kantine van NKVV wordt het darttoernooi gehouden, met dit jaar een nieuwe winnaar. Patrick Biesbroek is met de wisselbeker naar huis gegaan.

Maart 2018
• Veel wedstrijden worden deze maand afgelast door het slechte weer en de aanhoudende kou. Maar na regen en kou komt zonneschijn. Deze zonneschijn wil NKVV graag omzetten in energie. In maart zijn dan ook de zonnepanelen op het dak van de kleedkamers geplaatst. Laat de zon maar komen!!!

April 2018
• Dames 1 plaatst zich voor de halve finale KNVB-bekertoernooi. NKVV is nu al trots op haar dames.

Mei 2018
• De reclamecommissie is voor NKVV erg belangrijk. Zonder reclame geen inkomsten. De reclamecommissie wil namens alle aanbieders een cadeau schenken aan NKVV voor hun 70-jarig bestaan. En wat een prachtig cadeau …. Een geheel nieuwe geluidsinstallatie die nog voor het 70-jarig bestaan van NKVV geplaatst wordt, zodat zij deze tijdens het feestweekend direct in gebruik kan nemen. Er komt een mooi geluid uit, NKVV is hier bijzonder blij mee en bedankt alle aanbieders binnen NKVV en de reclamecommissie.

• Ook de ORN wil NKVV een cadeau geven voor haar 70ste verjaardag, iets waar NKVV lang naar heeft verlangd en nog jaren intensief zal gaan gebruiken. Een digitaal scorebord. Laten we hopen dat hier de aankomende jaren veel positieve uitslagen op te zien zijn.
• Wie jarig is trakteert!! NKVV heeft iedereen 11 en 12 mei getrakteerd op een feestje. Een feest waar we nog lang op kunnen terugkijken. Iedereen bedankt voor jullie aanwezigheid.
• Zouden de dames ook kunnen feesten? Zij moeten deze maand de halve finale spelen in het KNVB-bekertoernooi. Jazeker…. Ze winnen de halve finale en mogen nu de finale spelen in juni.
Maar het houdt maar niet op voor deze dames, zij worden kampioen 4de klasse op 19 mei 2018. NKVV blijft lekker in de feeststemming deze maand.

Juni 2018
• Het eerste weekend van juni is lekker druk voor NKVV. De dames spelen hun finale in de KNVB-bekertoernooi en NKVV houdt haar 14de Stoffer Cremertoernooi. De wedstrijd van de dames was spannend, helaas niet gewonnen maar wat zijn we super trots op onze dames!!!
• Nu NKVV het beheer en onderhoud over heeft moeten nemen van de gemeente Coevorden en hier nu zelf verantwoordelijk voor is, moet zij vaker een beroep doen op haar leden en vrijwilligers. Er zijn altijd klussen te doen en het onderhoud staat niet stil, NKVV organiseert haar eerste klussen dag en er zullen er nog vele volgen.

Juli 2018
• Al snel is daar de 2de klussendag. Deze keer zijn er vele handen die het werk met elkaar lichter maken en gezelliger. Het bestuur is erg blij met deze hulp.
• De Rabo Clubkas campagne is weer geweest. Deze campagne wordt steeds populairder onder de verenigingen binnen Coevorden/Emmen, omdat er steeds meer vereniging mee doen, wordt het bedrag door steeds meer deelnemers verdeeld. NKVV heeft 45 stemmen gekregen, dit zijn er 3 meer dan vorig jaar en heeft daarvoor €387,00 in ontvangst mogen nemen. Wederom een mooi bedrag.

• In maart riepen we enthousiast “Laat de zon maar komen” nu de zonnepanelen er zijn. Maar dat de zon zich zo goed en zo lang zou laten zien hadden we niet verwacht. Mooi voor de opbrengst van zonne-energie, maar het gras bij NKVV laat duidelijk zien dat zij erg veel last heeft van deze aanhoudende droogte. NKVV heeft een sproei installatie die dit seizoen overuren draait. Net als haar vrijwilligers, want deze installatie moet iedere dag verzet worden om zo iedere hoek en ieder grassprietje op veld 1 en veld 2 te voorzien van een flinke slok water. Voor een lange periode is er iedere dag een beroep gedaan op de spelers en de vrijwilligers van NKVV. Ook nu zien we weer hoe belangrijk het is om met elkaar een handje te helpen. We zijn het nieuwe seizoen gestart met extra ingeplande wedstrijden omdat de velden van de tegenpartijen werden afgekeurd. NKVV heeft dankzij de vele hulp haar velden mooi groen en gezond kunnen houden.

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, maar de betrokkenheid van iedereen binnen NKVV is voor ons belangrijk en wordt zeer gewaardeerd.

Augustus 2018
• Na een verdiende zomerstop gaat iedereen weer enthousiast beginnen aan het nieuwe seizoen 2018-2019.
• We starten dit seizoen met 5 elftallen;
NKVV 1
NKVV 2
Heren 35+
Dames 1
Dames 2

Namens het bestuur, Viola Kruithof

Boekenlegger op de permalink.

Reacties gesloten.