Jaaroverzicht 2021

Namens het bestuur van NKVV wensen wij iedereen een voorspoedig, gezond en voetbalrijk 2022 toe. Helaas heeft het traditionele Krentestoetetoernooi geen doorgang kunnen vinden. En zo is er dus ook geen nieuwjaarsreceptie. Normaal gesproken is dat de start van het voetbaljaar waarin ook het afgelopen kalenderjaar wordt voorgelegd.

Om onze leden, toeschouwers, sponsoren en donateurs toch enigszins te betrekken bij de club, volgt hier een korte opsomming van de gebeurtenissen van het jaar 2021. Een jaar met weinig wedstrijden, veel kluswerkzaamheden en nog meer afgelastingen. Helaas zijn ons het afgelopen jaar ook NKVV-ers ontvallen.

Mede door de corona perikelen was het een heel bijzonder voetbaljaar!

We wensen iedereen veel leesplezier met het jaaroverzicht van NKVV, waarin tevens ook de jeugdafdeling NKvvProtos af en toe in beeld komt.

Met sportieve groet,
Bestuur van NKVV!

Januari 2021:

• Traditiegetrouw zouden we als NKVV aanhang nu gezellig in onze kantine moeten zitten. Nagenietend van het jaarlijkse Krentestoetetoernooi. Gezellig proostend op het komende jaar onder het genot van een hapje en drankje. Helaas had corona andere plannen met alles en iedereen en moeten we het al tijden stellen zonder voetbal. Iedereen wordt via een video op de hoogte gebracht van het nieuws van het vorige seizoen:
Een still uit het videofragment. Voorzitter Bennie Pol proost op het nieuwe jaar…
  • De cheques van de onlangs gehouden “Jumbo Vul De Kas” actie zijn aan de verenigingen uitgereikt! NKVV mocht maar liefst € 854,55 ontvangen!
  • Op 11 januari is de eerste bestuursvergadering van 2021 is een feit. Hierin wordt onder andere gesproken over de functie van penningmeester. Erik Lugies had namelijk al aangegeven te zullen stoppen als lid van het bestuur. Tevens wordt bekend gemaakt dat trainer Mark Eppinga nog een seizoen is verbonden aan NKVV.

Februari 2021:

• Aangezien de lock-down verlengd is, wordt de kantine voorraad verkocht. De producten met een tht datum worden voor inkoopsprijs aan de man/vrouw gebracht om eventuele schade iets te beperken.
  • Er is een werkgroep samengesteld om de plannen voor een verbouwing van de kantine vorm te geven.
  • Winterse taferelen op het sportpark van NKVV in februari. Een deken van sneeuw bedekt het sportpark, maar zorgt ook weer voor mooie plaatjes:
Sportpark NKVV onder een witte deken…
  • Geen competitie dit seizoen voor NKVV 1. Door de verlengde maatregelen kunnen in ieder geval de seniorencompetities veldvoetbal in de categorie A niet worden hervat.

Maart 2021:

• NKVV 1 is deelnemer aan de Regio Cup Zuid-Oost Drenthe. Het toernooi start in augustus van dit jaar.
  • Training NKvvProtos valt in het water. Na een warme zomerse dag is het heerlijk trainen. Veel water is dan een uitkomst, al is spelen met water ook een leuke bezigheid:
Waterpret voor NKvvProtos JO12…
  • Een team vrijwilligers heeft zich ingezet om het hoofdveld voor te bereiden op de komende vernieuwing. Nu door de coronamaatregelen het competitievoetbal helemaal stil ligt, is er ruimte om te klussen. Uiteraard gebeurde een en ander met inachtneming van de regels. De omheining rondom het hoofdveld is verwijderd en zo ook de twee ballenvangers. Ook is een start gemaakt met de sloop van beide dug-outs. Hiermee ging een stukje nostalgie verloren voor menig voetballer cq bankzitter van NKVV:
De sloop van een van de dug-outs…

April 2021:

• Leve de vrijwilligers van NKVV. Opnieuw een klusdag kan in de geschiedenis boeken. Met een team van zo’n 15 vrijwilligers is het sportpark van NKVV vandaag opnieuw onder handen genomen. Er zijn diverse klussen geklaard, op weg naar een totaal vernieuwd sportpark. Zoals bijvoorbeeld het opbouwen van nieuwe ballenvangers:
Het opbouwen van ballenvangers…
  • Ook dit jaar heeft de commissie van het Stoffer Cremer Veteranentoernooi moeten besluiten het toernooi te schrappen. De editie van 2021 gaat dus ook dit jaar niet door!

Mei 2021:

• NKvvProtos organiseert een Voetbal 3-daagse. Deze bestaat uit drie onderdelen, te weten voetvolley, 4×4 toernooi en voetgolf, verdeeld over drie dagen:
NKvvProtos organiseert Voetbal 3-daagse…
  • Vanuit de selectie werd er zaterdagmiddag 8 mei een heus voetvolleybal toernooi opgezet. De heren van NKVV 1, samen met JO19 spelers, waren verdeeld in 6 teams. Volledig volgens de coronaregels, 4 per team, was het een middag vol concentratie, behendigheid en balgevoel:
Een voetvolleybal toernooi voor NKVV 1 en de JO19…

Juni 2021:

• NKVV speelt mee met de Amateurvoetbal Loterij.
  • NKVV start met gehaktballen actie. De ballenactie van december vorig jaar schreeuwde om een tweede ronde.
  • Renovatie veld 1 is gestart. Vorig jaar is veld 2 volledig op de schop gegaan, nu is het hoofdveld aan de beurt. Door allerlei (corona)omstandigheden is de renovatie flink verlaat:
Op veld 1 is begonnen met de renovatie…

Juli 2021:

• De competitie indeling voor NKVV is bekend. De spelers en begeleiding kunnen veel onbekende teams en lange reizen verwachten in de 5e klasse G. Als er tenminste gevoetbald mag worden. Corona woekert door Nederland.
  • Open dag namens de jeugdafdeling. NKvvProtos organiseert een succesvolle open dag voor alle leden en eventuele toekomstige spelers:
Punten scoren tijdens de Open dag van NKvvProtos…
  • Het is momenteel een grote bouwput waar straks een prachtig nieuw speelveld moet verrijzen. De drainage is deels gelegd en in dit stadium is afgraven van het voorste gedeelte aan de orde:
Veld 1 is op dit moment een bouwput…
  • Strakke lijntjes bij NKVV. Als straks de competitie weer begint, zal NKVV haar thuiswedstrijden spelen op een nieuwe grasmat. De lijnen op de speelvelden zullen gezet worden met een nieuw aangeschafte belijningswagen van Rofraline.
  • Ook NKVV is nu opgenomen in De Stichting Drents Voetbalmuseum. Het heeft haar voorraad verder kunnen vergroten met enkele NKVV items, waaronder een shirt, speldje, vaantjes, jaarboeken en clubbladen:
Jaarboeken vertellen het verhaal van NKVV…

Augustus 2021:

• De eerste wedstrijd van de SportBOXX Regio Cup wordt met 1-0 gewonnen. Thuis speelt NKVV 1 tegen Erica ’86 1. Door de werkzaamheden op veld 1 wordt de wedstrijd gespeeld op veld 2. Hierbij mag dan nog publiek aanwezig zijn:
Drinkpauze tijdens de wedstrijd NKVV 1 – Erica `86 1…
  • Onder zomerse omstandigheden zijn de dug outs geplaatst langs veld 2:
De dug-outs zijn geplaatst langs veld 2…

September 2021:

• De week van de Scheidsrechter is gestart. NKVV bedankt online al haar scheids- en grensrechters. Ook die van onze jeugdafdeling NKvvProtos.
  • Gezonde(re) sportkantines, in gesprek. Maandagavond, 13 september, ontving NKVV Patrick Ridderbos (Sportcoach Gezond Coevorden) en Wineke Holtrop namens JOGG Team: Fit Sport. Het duo kwam voorlichting geven over een gezonde(re) sport omgeving. Als dank voor het ontvangst werd namens Team: Fit Sport een kratje met leuk gekleurde bidons voor een jeugdteam overhandigt:
De bidons worden geschonken aan een jeugdteam van NKvvProtos…
  • De bestrating rondom veld 1 wordt gelegd. Zo is een groot deel rondom het speelveld nu bereikbaar voor rolstoelgebruikers.
  • Eddie vd Weide ontvangt Gouden Waarderingsspeld namens de KNVB. Hij is al 25 jaar bestuurslid van NKVV:
De familie van der Weide samen met Geert Buls, vertegenwoordiger van de KNVB…
  • Bij de jeugdwedstrijden op zaterdagochtend is in 2020 gestart met de campagne rookvrije vereniging. Omdat er het afgelopen jaar niet veel gevoetbald is, wordt de proefperiode verlengd.
  • Er worden jubilarissen gehuldigd. Jan Kuipers is 50 jaar lid van NKVV. Leroy Kuipers en Tom Hilbink zijn 25 jaar lid:
Vlnr: Jan Kuipers, Leroy Kuipers en Tom Hilbink
  • De ledenvergadering kan gelukkig wel doorgaan. Donderdag 30 september 2021 zijn alle leden van NKVV welkom vanaf 20:00 uur in de kantine van NKVV. De vergadering start om 20:30 uur.

Oktober 2021:

• Op vrijdag 1 oktober 2021 start het onderling Klaverjassen in de kantine van NKVV. Op die manier kunnen de kaartliefhebbers elkaar weer ontmoeten en kan er weer gestreden worden om heerlijke vleesprijzen.
  • De nieuwe omheining rondom veld 1 is geplaatst. Het geheel ziet er strak en modern uit.
  • Een selectie NKVV spelers is op scouting geweest in het Duitse Dortmund. Hier bezochten de heren de wedstrijd BVB Dortmund tegen Mainz ’05 in het Signal Iduna Park stadion in Dortmund:
Het NKVV gezelschap op bezoek in Dortmund…
  • Met ingang van het seizoen 2021-2022 start NKvvProtos, ism met NKVV en vv Protos, met een elftal onder de 21 jaar: NKvvProtos JO21.
  • Viola Kruithof verlaat het bestuur. Ze had enkele jaren zitting als secretaris. Wel blijft ze kantine beheerder.
  • Doelpuntrijke puntendeling VVAK en NKVV in Kerkenveld. Het wordt uiteindelijk 3-3:
Respect voor elkaar tijdens de wedstrijd VVAK 1 – NKVV 1…
  • Bryan Mol treedt toe tot het bestuur van NKVV. Hij zal tzt de taak van wedstrijdsecretaris op zich nemen.
  • Mark Kruithof neemt ook zitting in het dagelijks bestuur. Hij heeft met name het kantinebeheer in zijn pakket.
  • Er is gestart met het vervangen van het rioolsysteem in delen van Dalerpeel. Het parkeerterrein van sportpark NKVV blijft bereikbaar via een rijplatenbaan vanaf de Pr. Hendrikstraat:
Het parkeerterrein van NKVV zal na deze foto veranderen in een opslagplaats…
  • Zaterdagavond 16 oktober 2021 ontving het bestuur van NKVV het trieste bericht dat NKVV-er Jan Vos, veelal bekend als De Kieper of De Scheids, was overleden. Geboren op 24 december 1946, overleden op 15 oktober 2021.
  • Eerste wedstrijd 45+ een feit. Waarschijnlijk hadden de 45+ teams NKVV en SCN een drukkere avond verwacht. Helaas bleef het bij slecht één potje, gespeeld tussen NKVV en buurman SCN. Door, zeer waarschijnlijk, een programmeerfout van de KNVB, kwam WIJC niet naar Dalerpeel en bleek Zuidwolde niet op de hoogte:
Zie de maan schijnt, tijdens de wedstrijd NKVV 45+ – SCN 45+…
  • Klus geklaard. Het was wederom een gezellige klusdag op het sportpark van NKVV. De klussen die op het werkschema stonden, zijn allemaal uitgevoerd. Zo zijn o.a. de nieuwe dug-outs geplaatst naast veld 1, is de ruimte achter de omheining uitgevlakt en zijn er diverse opruim werkzaamheden verricht. Zo langzamerhand krijgt het sportpark de uitstraling die men een kleine twee jaar geleden voor ogen had.
  • De wedstrijd NKVV 1 – MSC 1 kende voor aanvang een minuut stilte, ter nagedachtenis aan dhr Jan Vos.
De wedstrijd NKVV 1 – MSC 1 wordt voorafgegaan met een minuut stilte…

November 2021:

• NKVV 1 speelt binnenkort een uitwedstrijd in en tegen ENS. De reis naar de provincie Flevoland wordt gemaakt met de bus. Liefhebbers die -gratis- willen meereizen, kunnen zich hiervoor aanmelden. Helaas komt ook deze wedstrijd door de coronamaatregelen te vervallen.
  • De competitiewedstrijd vv Steenwijk 1 – NKVV 1, voor zaterdag 6 november, is afgelast. Opnieuw is corona, nu bij vv Steenwijk, de schuldige.
  • Dit jaar geen Winterfair voor Dalerpeel en omgeving. Deze was opgezet door de ACD ism NKVV.
  • RTV Drenthe komt langs om de heren Brink (Gemeente Coevorden) en Veldhuis (NKVV) te interviewen over de lopende “rookvrije generatie” campagne. NKVV wordt hierbij gezien als voorbeeld, aangezien het project al een tijdje loopt binnen de vereniging in Dalerpeel:
Vlnr: Joop Brink, Klaas Veldhuis, Youri Vendrig, Eddie vd Weide, Patrick Ridderbos en Wineke Holtrop…
  • Opnieuw ontving het bestuur van NKVV het trieste bericht van een overlijden. Oud bestuurslid Sander ten Caat mocht slechts 40 jaar worden. Hij was tevens de oprichter van de allereerste NKVV website.
  • Hulde aan de Vrijwilliger! De wedstrijdbal wordt deze zaterdag opgedragen aan de vrijwilligers van NKVV. Niet alleen voor het eerste team, maar voor de hele vereniging, ook de jeugdafdeling, zorgen zij voor prima voetbal omstandigheden. Zoals bijvoorbeeld een bladvrij speelveld, gekalkte lijnen, schone kleedkamers, bar vrijwilligers, kantinevoorraad en een opgeruimd, schoon sportpark:
De wedstrijdbal wordt opgedragen aan de vrijwilligers van NKVV…
  • Oud bestuurslid Hilbert ten Caat is overleden. Wederom een trieste mededeling voor de vereniging. Zaterdag 4 december 2021 overleed Hilbert ten Caat. Hij mocht slechts 64 jaar worden. Hilbert heeft vrijwel alle functies binnen NKVV wel vervuld, van elftalleider, redactielid clubblad tot bazaar en jubileum commissie.
  • De RABO ClubSupport is voor NKvvProtos uiterst succesvol geweest. Er is in totaal door 86 personen gestemd. NKvvProtos mag hierdoor het prachtige bedrag van maar liefst € 845,43 ontvangen.
  • NKVV 1 verliest thuis met 0-1 van Espel 1. Pas in de93e minuut komen de gasten tot scoren. Tevens wordt tijdens deze wedstrijd voor het eerst de lichtinstallatie op veld 1 gebruikt:
De eerste “lichtwedstrijd” op veld 1…
  • NKVV 2 wint thuis met 10-2 van Borger 3. Een monster uitslag. Helaas wordt er gespeeld zonder publiek:
Het leidersteam, Maurice Hindriks en Patrick Guttink, zijn uiterst tevreden over de uitslag…

December 2021:

• Winterstop al deels begonnen in amateurvoetbal. Voor de voetballers in de A-categorie van het amateurvoetbal is een vervroegde winterstop aangebroken. De KNVB heeft de laatste twee speelronden uit het programma gehaald nadat bekend is geworden dat er vanwege de coronamaatregelen definitief na 17:00 uur niet meer gesport mag worden.
  • Door de vele sponsorpunten die door alle NKVV liefhebbers zijn toegekend tijdens de PLUS actie “Spaar je club gezond”, mag de vereniging in totaal € 597,00 ontvangen. Met dank aan de PLUS winkels in Dalen en Elim.
  • Het bestuur van NKVV heeft helaas moeten besluiten om het KST van 2022 af te gelasten. Ook de normaliter aansluitende Nieuwjaarsreceptie is hierbij gecanceld:
Het Krentestoetetoernooi van 2019…
  • NKVV mag op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer. Mark Eppinga heeft besloten om na het huidige seizoen te stoppen als hoofdtrainer bij NKVV. Persoonlijke redenen brachten de bijna 50-jarige trainer tot dit besluit.

Tot zover het jaaroverzicht. Hopelijk kunnen we in januari 2023 elkaar wel ontmoeten tijdens het KST en de daarbij behorende Nieuwjaars receptie.

Namens het bestuur van NKVV,

Tot gauw op het sportpark, langs de lijn of in de kantine.

Blijf gezond!